علی پا به این دنیا گذاشت و قلب عاشقان را محسور کرد و همگان را با انسانی آشنا کرد
که پدر تمامی آفریدگان پروردگارش لقب گرفت روز پدر مبارک . . .
در مورخه پنجشنبه 2 ارديبهشت ماه 1395
اعلام نمرات ماهانه کلاسی دانش آموزان
اولیای گرامی نمرات ماهانه کلاسی فروردین ماه دانش آموزان از روز چهارشنبه 95/2/1 در
پنل شخصی دانش آموزان در وب سایت رسمی مجتمع ناب قابل مشاهده میباشد.
در مورخه پنجشنبه 2 ارديبهشت ماه 1395
ولادت امام محمد تقی (ع)<جوادالائمه>
از پای به سر چون به مرادیم همه از امدن جواد شادیم همه هر کس نگری دست به دامان کسی است ما دست به دامان جوادیم همه
ولادت حضرت امام محمدتقی، جواد الائمه(ع) مبارك باد
در مورخه دوشنبه 30 فروردين ماه 1395
فرزندم را چگونه به انجام تکلیف مدرسه تشویق کنم؟
(بخش دوم)
این جملهها را هرگز به فرزندان نگوییم :
1. تو با درس خواندنت آبروی مرا در مدرسه بردی
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که این جمله
را به بچه خود گفته باشید، اما باید بدانید که
این جمله اساساً یک جمله غلط است. آبروی هیچ
خانوادهای وابسته به درس خواندن یا نخواندن
فرزندشان نیست. پس شما والدین محترم این حس را
در خودتان به وجود نیاورید که اگر فرزند شما
خوب درس نخواند، آبرویتان میرود، و اجازه
بدهید بار منفی نگاه افسوسانگیز معلم را خودش
به دوش بکشد تا بدین وسیله یاد بگیرد که تلاش
کند تا دوباره کسی به اینگونه نگاه نکند و
برایش افسوس نخورد.
2. من جواب معلمت را چی بدهم؟
شاید این جمله را هم بارها و بارها به فرزند
خود گفته باشید. این جمله هم جزو جملاتی است
که به فرزند شما بهصورت غیرمستقیم القا
میکند که باید والدینش جوابگوی خطاهای او
باشند؛ درحالیکه چنین نیست. بگذارید او یاد
بگیرد طوری زندگی کند که بتواند خودش جوابگوی
خواستههای جامعهاش باشد و برای هر عملکردی
منتظر و وابسته به حمایت شما نباشد.
اگر فرزند شما از نظر انجام امور مربوط به
مدرسه ضعیف عمل میکند، این مشکل میان او و
معلمش است و باید بتواند یاد بگیرد این میان
خوب مدیریت کند تا مشکل را برطرف سازد.
3. حالا که تکالیفت رو ننوشتی باید بیدار
بمونی و تا صبح بنویسی
دانشآموزان زیادی را صبحها خوابآلود سر
کلاس میبینم و میتواند بیانگر این باشد که
تا دیروقت مشغول نوشتن تکالیفشان بودهاند؛ در
حالیکه واقع امر این است که تکلیفننوشتن
دانشآموزان باید امری باشد میان او و معلمش و
خانواده باید صرفاً در این مسئله پشتیبانی
کند، نه دخالت مستقیم. تنها بخش مربوط در
مسئله تکلیف نوشتن به والدین، ایجاد شرایط
مناسب در خانه برای انگیزه داشتن جهت انجام
تکلیف است.
به عنوان مثال خانواده فقط موظفند برای کمک در
تسریع نوشتن تکالیف فرزندان خود، چند ساعت
موبایل، تبلت، کامپیوتر، و هر نوع وسیله بازی
را ممنوع اعلام کنند؛ نه اینکه در طول زمان
تکلیف نوشتن از کنار فرزند خود تکان نخورند و
او را تا نیمههای شب برای نوشتن تکالیفش
بیدار نگهدارند.
اگر فرزند شما تکالیفش را ننوشت، به او بگویید
که باید فردا خودش با معلمش صحبت کند و توضیح
بدهد و اگر معلم توضیح او را نپذیرفت هر
تصمیمی که معلمش میگیرد، همان را باید اجرا
کند.
والدین بدانند که:
این فرزندان هستند که در مقابل قوانین
تعریفشده مدرسه باید مسئول بوده و پاسخگویی
داشته باشند و پدر و مادر مسئولیت آنها را به
عهده نخواهند گرفت.
اجازه بدهید فرزندانتان از داشتن مادر و پدری
آرام و مهربان لذت ببرند. مادر و پدر نه
معلماند و نه مدیر و نه ناظم.
با کمی دقت در رفتار خود در خانه میتوانید
فرزندانی قانونمند، مسئولیتپذیر و موفق
تربیت کنیم.
در مورخه شنبه 28 فروردين ماه 1395
کسب مقام اول کشوری در آزمون قلمچی
بر اساس اطلاعات موجود در آزمون قلمچی مورخه 20 فروردین،دانش آموزان مورد
اشاره زیر با کسب مقام اول کشوری برای آمادگی و دبستان ناب افتخار آفریدند.
1-امیر حسین
حسینی سوم ناب1 2-عرفان شایقی سوم ناب1
3-سعید منصورزاده سوم ناب1 4-سجاد
غیوری دوم ناب1
5-طاها امیرصدقی دوم
ناب1 6-ایلیار ذقنبرنژاد دوم
ناب1
7 -برهان قربانعلی زاده دوم
ناب1 8-امیرحسین شریفی فر سوم
ناب1
9--محمد یاری سعدی سوم ناب1
10-مبین اجودی سوم ناب1
11--محمدعلی کرمی دوم
ناب1 12-محمد فیروزمندی دوم ناب1
13--عرفان عطری دوم ناب1
14-آرمین خسروانی نیا دوم ناب1
15--امیرمحمد روشنی دوم
ناب1 16-آتابای قاسم پور دوم
ناب1
17--دانیال یل هیکل آباد دوم
ناب1 18-محمدرضا الطاف ششم ناب2
به جرأت میتوان گفت که کمتر خانوادهایست که
برای انجام تکالیف فرزندانشان دغدغه نداشته
باشد. این را تجربه سالها کار در آموزش و
پرورش و معلمی به من ثابت کرده است، اما
والدین اگر بدانند با راهکارهای سادهای
میتوانند فرزندانشان را پای تکالیف مدرسه
بنشانند، قطعاً کار به دعوا و بعضی اوقات
انواع تنبیهها و به خصوص تنبیه بدنی و قهر با
بچه نمیانجامد.
باید در نظر داشت که دانشآموز در هر مقطعی که
باشد، خصوصیات دانشآموزی دارد. این جمله به
این معناست که هرچند فرزند شما در مقطع دوره
دوم (دبیرستان) تحصیل میکند، اما باز هم
خصوصیات دانشآموزی دارد و هرچقدر هم که
جثهاش بزرگ شده باشد و قد کشیده باشد، اما
خصوصیات دانشآموزی دارد و با یک جمع همسن و
سال خودش در کلاس درس است. پس لطفاً فرزند
قدکشیده خود را در هنگام انجام تکلیف صرفاً یک
دانشآموز ببینید.
اما نکته حایز اهمیت این است که اگر شما از
همان سالهای اول مدرسه برخی قوانین انجام
تکلیف را برای فرزندتان در خانه اجرا کنید، او
یاد خواهد گرفت که تا سالهای آخر تحصیلاش به
این قوانین پایبند باشد. لذا در این یادداشت
سعی میشود تا نحوه تشویق دانشآموزان در
سالهای اولیه تحصیل را بیان کنیم.
نحوه برخورد والدین با فرزندان و رسیدگی به
تکالیف مدرسه
مهمترین نکتهای که والدین باید به آن توجه
کنند این است که خانه باید همیشه محلی برای
آرامش گرفتن اعضای خانواده باشد؛ پس با
قراردادن قوانین دست و پاگیر و خشونتآمیز،
این آرامش را از فرزندان خود دریغ نکنید.
هیچ پدر و مادری موظف نیستند پابهپای
فرزندشان تکلیف انجام دهند، اما هرچه که بیشتر
تلاش کنند (منظور تلاشی توأم با آرامش است)
فرزندان منظمتر و موفقتری تربیت خواهند کرد.
اگر در حین انجام تکالیف فرزندتان خسته شدید
یا کاری داشتید که باید به آن رسیدگی
میکردید، به جای پرخاش و دادزدن و "زودباش
بنویس" گفتن، یکی دو ساعت تعطیلی اعلام کنید.
بهترین برنامه برای انجام تکالیف بچهها
اینگونه است که یکساعت استراحت به آنها
بدهید تا خستگی مدرسه و راه از تنشان بیرون
برود و بعد برای آنها زمانبندیهای لازم به
هر درس را بیان کنید و فرزندتان را موظف کنید
در همان ساعات مشخصشده تکالیفش را انجام دهد.
اگر بچه بازیگوشی دارید، بالای دفترش ساعت
بزنید به عنوان مثال با مداد بنویسید: "این یک
صفحه را از ساعت ۱۴ تا ۱۴:۳۰ باید بنویسی." و
بعد خودتان را مشغول انجام کارهایتان نشان
دهید، اما حواستان به فرزندتان باشد و او را
از راه دور کنترل کنید.
اگر کودک به دلیل بازیگوشی و بیتوجهی در همان
زمان مقررشده از سوی شما، قسمتی از تکالیف
مدرسهاش را نتوانست انجام دهد، اشکالی ندارد.
در این خصوص با کودک وارد بحث و مشاجره نشوید.
فرزند شما باید یاد بگیرد مسئولیت کارهایش به
عهده خودش است، نه به عهده والدینش.
اولیای گرامی بخش دوم این تحقیق بزودی ارائه خواهد شد.