قبل از سن 6و 7 سالگی زندگی کودک وابستهبه پدر و مادر استوتقریبا همه نیازها ی اواز طریق پدر و مادر تامین می شود. و قبل از سنورود به مدرسه یادگیریهایاساسی برای کودکنا مفهوم استو سلسله اعصاب اوکامل نشده استوواقعیتهای اجتماعی برای اوتفهیم نشده و نیز انتظاراتاطرافیان از او واقع بینانه نیست و سرگرمیهای او بیشترخود محورانه استو شرکت در بازی با سایر کودکان از نوعساختگی و تصا دفی استواو برنامه ای برای افزایشمهارتهای ارتباط با دیگران ندارد . کودک قبل از سن به مدرسه رفتن از بازیهایمانند جور کردنیهااز جنس چوب و پلاستیک لذت می برداو حتی در اوایل ورود به مدسه نیز مدتهاسعی نمی کندکه با گروه هم سن خود بجوشدو وابستگی او به معلم خودبسیار زیاد استاو برای جلب توجه محبت معلم و سایر مسئولین مدرسه از سایرکودکان خبر چینی می کند و ضعف های آنهارا به رخمی کشدتاخودمحورمحبتآنها باشدالبته می توان اجتماعی شدن او را از همین حرکاتاحساس نمود. اجتماعی شدن کودکان در این سن آنقدر ظریف و طبیعی است که معلم و سایر مسئولین مدرسه را به شبهه می اندازد . این مقاله در دنبالهخود سعی داردویژگیهایجسمی و عاطفی و اجتماعیو......کودکانآماده ورود به مدرسهرابرای اولیا و مربیانبرای هماهنگیبیشتردر تربیت آنها را یاد آور شود..... تا چه قبول افتد وچه در نظر آید.
در مورخه سه شنبه 4 مرداد ماه 1390
عقد قراردادمدرسه ناب با نمايندگی لگو آموزشی
چند سالی است که شاخه جدیدی از تولید ابزار کمک آموزشی برای سنین مختلف دانش آموزان تحت عنوان لگوی آموزشی در ایران به نمایندگی از
سایر کشورهای پیشرفته فعالیت می نماید .
دوره های آموزشی آن در ایران شامل دوره پیش دبستانی و دوره پایه و دوره مکانیک مقدماتی و دوره روباتیک مقدماتی و ... می باشد .
آمادگی و دبستان غیر دولتی ناب در جهت پرورش خلاقیت های فکری در دانش آموزان خود با نمایندگی لگوی آموزشی در آذربایجان عقد قرار داد نموده و مقرر است از اول مهر سال ۹۰ دانش اموزان در بخش فوق برنامه از محتوی آموزشی لگو ی آموزشی استفاده نمایند
در مورخه سه شنبه 4 مرداد ماه 1390
تقدير و تشکر آموزش وپرورش ناحیه سه تبریزاز ناب
اداره آموزش وپرورش ناحیه سه تبریز طی نامه شماره ۵۰۳/۹۱۸۰/۱۸۰۳ مورخه ۶/۴/۹۰ از مدرسه ناب به علت تشکیل بموقع کلاسهای آموزش خانواده تقدیر وتشکر بعمل آورد . توضیح اینکه تعداد زیادی از اولیا در جلسات متعددی موفق به گذراندن دوره های آموزشی در زمینه خانواده در این آموزشگاه گردیده و گواهی پایان دوره با امضای ریاست اداره آموزش وپرورش تبریز و مدیریت مدرسه به آموزش دیدگان عزیز اعطا گردید .
در مورخه سه شنبه 4 مرداد ماه 1390
برگزاری طرح سباح و عقد قرارداد با باشگاه بزرگ پاس
- با حضور کلیه دانش اموزان پایه سوم مدرسه ناب طرح سباح با همکاری استخر طالقانی تبریز از موخه ۷/۳/۹۰ شروع و طی ۱۲ جلسه با موفقیت پایان پذیرفت .
- طی قراردادی با باشگاه بزرگ پاس نیروی انتظامی تبریز دانش آموزان مدرسه ناب از امکانات این باشگاه بهرمند خواهند شد
در مورخه سه شنبه 4 مرداد ماه 1390
برگزاری جشن پایان سالتحصیلی ۸۹-۹۰ مدرسه ناب
همزمان با 22 بهمن سالروزپیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی جشن پایان تحصیلی مدرسه ناب برگزار گردید
با حضور اکثریت اولیای دانش آموزان مدرسه ناب جشنی به مناسبت پایان سالتحصیلی 89-90 درتالار اطلس تبریز با برنامه های متنوع و شاد و توسط خود دانش آموزان برگزارگردید : دراین جشن : ۱- ازهمه معلمان همکار در سال ۸۹-۹۰ تقدیر بعمل آمد .
۲-از کلیه دانش آموزان نخبه و حائز رتبه های یک کشوری و ناحیه ای ( تیزهوشان - آزمون قلمچی - مسابقات فرهنگی هنری ) تقدیر به عمل آمد
۳- از اولیای برنده مسابقه کتابخوانی با موضوع کودکان وبد رفتاری ... طی هدایایی تقدیر بعمل آمد